ads one

Wednesday, August 14, 2013

Teruja sangat Mak Noks!!!!!

Assalamualaikum dan Salam Syawal semua,


Masih mood raya mehh...tak percaya...tu haaaaa...blog JM masih berkumandang lagu raya tueeee

Teruja?.........Teruja?............Teruja?....apa yang buat JM teruja sangat tu....Nak tahu tak..meh sini JM nak story.

" RM903 return ticket form Kuala Lumpur to Osaka, Jepun...Muraahhhhhhh takkkkkk??"

Apa...MAHAL?.....kalau mahal tepuk dahi lah jawabnya sebab JM dah selamat rembat tiket tu semalam you oulsssssss

Pagi semalam rakan travel JM message...dia tu rajin jugak explore laman web Malaysia Airlines (MAS)..kalau JM ni meemang setia dengan Air Asia je. Pastu dia cakap nak tak kita ke Osaka next year return ticket RM903 (all-in..it's mean meal's & luggage) . JM berfikir sejenak...Osaka dengan MAS..pastu dengan harga tiket sampai seribu ringgit...murah lah kot...so tanpa berfikir panjang JM pun mula lah buat tempahan. Melalui berita TV3 next week MAS ada buat tawaran discount sehingga 50% dan sekiranya ada trip ke Osaka lebih murah dari tiket yang JM beli hari..mahu meraung air mata darah la..huhuhuh.

Ini pertama kali JM nak travel dengan MAS, selalu naik flight MAS atas urusan kerja ke Sabah dan Sarawak..itupun ofis yang uruskan bukan dengan duit poket sendiri. Oleh kerana terlalu excited nak ke negara matahari terbit tu JM pun buat lah tempahan.

1.  Flight Selection - pilih tarikh dan musin yang bersuaian



2. Passenger Information - Isi semua maklumat penumpang termasuk passport number


3. Add Payment Information and Purchase - Pilih Debit Card or Credit Card


Pada mulanya JM pilih Debit Card, bayar melalui Maybank2u...tungu punya tunggu keluar message macam ni..Page Error...Alamak macam mana ni..tak boleh jadi ni tukar kepada Credit Card pulak


Akhinya...Berjaya!!!!!!

Flight Confirmation
Tujuan JM keluarkan entri bukan untuk riak ke apa atau nak hebohkan satu dunia yang JM dapat tiket murah...ehh..murah ker..just nak kongsi dengan kekangkawan..kalau nak ke Osaka dan rasa harga tiket berpatutan boleh ke website MAS ok...

Moh..kita berCherry Blossom di Osaka 11 hari 10 mlm tu hambek ko...Walhal ramai rakan blogger dah sampai ke sana..so sekarang giliran JM lah fulak...hoyeee.....kepada kawan-kawan di luar sana..kalau rasa harga tiket ni murah..pegi book cepat!!!!

OSAKA...wait for me..arigato gozaimas :-)

*Tambah satu lagi kerja..perlu buat research tempat-tempat menarik di sana

No comments:

Post a Comment